Webstatisztika - webanalitika

Ismerje meg weblapja forgalmi jellemzőit!

webanalitika

Egy weblap működésének, és az online marketing tevékenység (hirdetési kampányok, keresőoptimalizálás stb.) megítéléséhez a weblapforgalom statisztikai adatainak elemzésére van szükség. Ezeket az adatokat webanalitikai szoftverek, online szolgáltatások alkalmazásával szerezhetjük meg. A leginkább elterjedt az ingyenes Google Analytics, amely rendkívül széleskörű statisztikai adatokat tesz elérhetővé. Használatával például kideríthetjük, hogy honnan érkeznek a látogatóink, mennyi időt töltenek az weblapunkon, hány oldalt néznek meg, vagy milyen kulcsszavak használatával érkeznek a Google keresőből a látogatók.

Néhány fontos mutatószám

Látogatás (visit) Ha valaki az oldalunkra látogat, akkor az egy látogatásnak minősül. Amennyiben az illető kilép az oldalunkról, de bizonyos idő (általában 30 perc) elteltével ismét az oldalunkra érkezik, akkor ez újabb látogatásnak minősül. Ugyanaz a felhasználó tehát egy nap több látogatást is eredményezhet.

Egyedi látogató (unique visitor): Az egyedileg (IP cím, cookie) beazonosítható látogató. Mivel az azonosítás technikai módon történik, a valós egyedi látogatói szám magasabb lehet a statisztikában szereplő adatnál (pl. egy számítógépet többen is használhatnak).

Oldalletöltések száma (page view): Adott időszakban összesen, illetve egy látogatóra jutó letöltött oldalak száma.

Az oldalon töltött idő (time on page): Megmutatja, hogy a látogatók átlagosan mennyi időt töltenek a weboldalon.

Kilépési arány (bounce rate: Azt mutatja meg, hogy a weblap egyik oldalára érkező látogatók milyen arányban hagyják el az oldalt anélkül, hogy más oldalt is letöltenének.

Az adatok elemzésével kideríthető, hogy miért teljesít gyengén a weblapunk, illetve hol javítható még a hatékonyság. A Google Analytics összekapcsolható az Adwords fiókkal, így az egyes kampányok eredménye aprólékosan kielemezhető.