A közösségi média az online marketingben

A közösségi média (social media) alapvetően változtatta meg az internetet: míg korábban a weboldal tulajdonosok „gyártották” a tartalmat a passzív résztvevő internetezőknek, addig a web 2.0-nak is nevezett új világban az internetező közösség tagjai állítják elő az internetes tartalmat, és azt egymás között megosztják. A közösségi média alapvető jellemzői a tartalom megosztás és az interakció. A közösségi média magába foglalja a közösségi hálózatokat (pl. Facebook), blogokat, mikroblogokat (pl. Twitter), de ide tartoznak a különféle média tartalmakat megosztó oldalak (pl. YouTube) is. A céges kommunikációban (márkaépítés, kapcsolat a vásárlókkal, vevőszerzés) hatékonyan alkalmazhatók a közösségi médiumok. Magyarországon széles körben a Facebook céges használata terjedt el a gyakorlatban.

Használja a Facebookot vállalkozása növekedéséhez! Ismerje meg a vevőit, tegyen szert új vevőkre!

Mire használhatja a Facebookot?

A Facebook többféle lehetőséget kínál arra, hogy a cégek sikeresen kommunikáljanak termékeik, szolgáltatásaik célcsoportjával, hogy javítsák márkájuk ismertségét, valamint közvetlen vásárlásösztönző eszközként is alkalmazható a közösségi hálózat. A Facebookon nincs különbség a kis és nagy cégek között: egy 1-2 személyes kisvállalkozás is ugyanazokat az eszközöket használhatja mint a nagyvállalatok, ráadásul ingyenes lehetőségek is rendelkezésre állnak.

Facebook rajongói oldal

Hozza létre céges rajongói oldalát, és próbálja elérni célcsoportját. A rajongói oldalon keresztül folyamatosan kommunikálhat potenciális vevőivel, növelheti vevői körét, és promóciós eszközként is használhatja Facebook oldalát. A nyereményjátékok, kvíz kérdések kiválóan alkalmasak arra, hogy aktivizálja a célcsoportja tagjait. A kommunikáció során olyan értékes információkat, véleményeket tudhat meg a potenciális vevőitől, amelyeket más módon nem tudna megszerezni. A negatív kritika is hasznos lehet: legalább tudni fogja, hogy vállalkozása működésében mit érdemes megváltoztatni.

Facebook integráció weboldalba

A Facebook marketingkommunikációs hatékonyságát növeli az, hogy különféle elemek integrálhatóak a weboldalába.

  • Tetszik, javaslom és megosztás gombok: ezek az elemek weboldala bármely részébe beépíthetők, például egy terméket bemutató oldalra. A látogatók ezekre a gombokra kattintva megosztják, „lájkolják”, illetve elolvasásra javasolják az oldal tartalmát a Facebook ismerőseiknek.
  • Facebook lájkolók doboz: weboldalának látogatói látni fogják, hogy hányan követik a Facebook oldalát.
  • A weboldalára Facebook kommentálási doboz is integrálható, ami növeli a weboldalra látogatók aktivitását. További előny, hogy a beírt kommentek a megjelennek a kommentelők Facebook üzenőfalán.

Facebook hirdetés

A Facebook fizetős lehetőségei között klasszikus elem a hirdetés. A képpel és rövid szöveggel megjelenő hirdetések kattintás (PPC) és megjelenés (CPM) alapon futtathatók. A hirdetéseket, annak köszönhetően, hogy a Facebook használói sokféle információt megadhatnak magukról, jól célozhatja geográfiai és demográfiai szempontból, például megcélozhatja a budapesti, egyedülálló, felsőfokú végzettséggel rendelkező férfiakat. A hirdetési kampányok jól tervezhetők és folyamatosan nyomon követhetők, pontosan tudni fogja, hogy milyen eredménnyel járt egy kampány.

Szponzorált történetek

A Facebook szponzorált történetek nem a hagyományos hirdetések közé tartozik: a szájhagyomány útján terjedő reklámra épít. Ezek a „történetek” a hirdetésektől kissé elkülönítve jelennek meg.

Facebook esemény

Az esemény lehetővé teszi, hogy leendő eseményeit, rendezvényeit népszerűsítse. Az esemény tulajdonképpen bármi lehet, például egy olyan nap, amikor akciós áron kínál bizonyos termékeket. Az eseményről a Facebookon az Ön cégével kapcsolatban állókat egy egyszerű meghívással értesítheti. A Facebook esemény előnye, hogy a részvételi szándékát jelző személy ismerőseinek megjelenik az üzenőfalán, hogy ő ott lesz az eseményen.