Link marketing, linképítés: miért és hogyan?

A kereső marketing szolgáltatásunk egyik fontos eleme a link marketing, amely az úgynevezett site-on kívüli lehetőségek körébe tartozik. Ilyenkor nem a weboldalt kell alakítani, optimalizálni annak érdekében, hogy az minél jobb pozíciót foglaljon el a keresési listákban, hanem külső, az oldalra mutató linkeket (backlink) építünk - ez a linképítés. Ez azt jelenti, hogy az Ön weblapjának oldalaira mutató hivatkozásokat helyezünk el más oldalakon.

Miért van szükség a linképítésre?

A külső linkek forgalmat irányítanak az Ön weblapjára, ráadásul jól elvégzett link marketing esetében olyan oldalakról, ahonnan értékes látogatók érkeznek. Ilyen oldalak többek közt a tematikus katalógusok, amelyek téma szerint rendezik a weboldalakat. Például egy kertépítéssel foglalkozó cég számára új ügyfeleket hozhat a kertepites.lap.hu oldalon elhelyezett link.

A weboldalak nagy részénél a forgalom egy része a Google keresőből érkezik. A weboldalak találati rangsorolásakor a Google algoritmusa a kulcsszavak mellett nagy hangsúlyt fektet a külső linkekre, azok számára és minőségére (sőt egyre inkább a minőségére). Minél többen linkelnek az Ön weboldalára, a Google annál fontosabbnak, relevánsabbnak találja az oldalt, ami abban nyilvánul meg, hogy weboldala előkelő helyen szerepelhet a keresési listákban. A külső linkek növelik az Ön weblapjának „értékét”. A linképítés ezért az egyik fontos előfeltétele annak, hogy a weboldala a fontos kulcsszavakra minél jobb helyezéseket érjen el a Google találati rangsoraiban.

Linképítési módszerünk

A linképítésre számos eszköz áll rendelkezésre, azonban ezek használatánál ügyelnünk arra, hogy csak a Google által elfogadott módszereket alkalmazzuk, és az Ön weblapja számára értékes külső linkeket szerezzünk. Nem nézi például jó szemmel a Google az úgynevezett linkfarmokról mutató hivatkozásokat, a vásárolt linkeket, az automatikusan generált linkeket, és valószínűleg azzal sem érünk el sikert, ha különféle weblapok, blogok kommentjei közé próbálunk linkeket becsempészni. Az ilyen módszerek egyrészt nem hoznak értékes látogatókat, másrészt a Google büntethet is az etikátlan megoldások miatt. Azok a külső linkek bizonyulnak értékesnek, amelyeket a weboldal tulajdonosa önként helyez el.

  • A linképítés során ügyelünk arra, hogy a külső linkek az Ön weblapja számára releváns környezetben jelenjenek meg, valamint hogy a link szövege (anchor text) kulcsszavakon keresztül szorosan kapcsolódjon annak az oldalnak a tartalmához, ahova a link mutat. A sikeres link marketinghez azonban feltétlenül szükséges, hogy az Ön oldalain a tartalom értékes és releváns legyen. A lényeg tehát az, hogy az oldalra látogató azt találja meg, amit keres. Ennek érdekében csak megbízható, minőségi külső linkeket használunk.
  • A linképítés megkezdésekor feltérképezzük weboldala már meglévő külső linkjeit, megvizsgáljuk azokat értékük alapján. (Új weblap esetén természetesen a nulláról indul a link marketing). Konkurencia-elemzést végzünk, igyekszünk kideríteni, milyen versenyelőnyre tehet szert a konkurenciával szemben.
  • Regisztráljuk weblapját linkkatalógusokba, tematikus katalógusokba, valamint link elhelyezési lehetőségeket keresünk tematikus oldalakon (szakcikk, PR cikk), blogokban, közösségi oldalakon, közösségi linkgyűjtő (social bookmarking) oldalakon. Ennek során olyan oldalakat keresünk, amelyek értékes, használható linkeket nyújtanak, és nem kérnek cserébe csere linket.
  • A linképítési kampány lezárását követően jelentést készítünk, így Ön tudni fogja, hogy mely oldalakon helyeztünk el az Ön oldalára mutat linkeket.

link marketing

Linképítés ajánlatunk

50 darab manuálisan létrehozott, minőségi, megbízható link, kulcsszavakat tartalmazó egyedi link szövegekkel:
A szolgáltatás ára: 25.000 Ft + áfa

Ajánlatkérés