Miért van szükség keresőoptimalizálásra?

Hiába van egy szépen kivitelezett, igényes weboldalunk, keresőoptimalizálás nélkül nem fognak rátalálni a keresőket használó potenciális érdeklődők. A honlap optimalizálása értékes látogatókat jelent.

A tudatos vásárló egyre inkább az interneten keres információt termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban. Az egyik leggyakoribb információ szerzési mód a keresők, Magyarországon a Google kereső használata. A keresőkben kulcsszavak, kulcsszó kifejezések formájában keresnek a felhasználók, majd a keresők ezen kulcsszavak alapján állítanak össze egy találati listát: olyan weboladalak listáját, amelyekre a beírt kulcsszavak jellemzőek. Ez az úgynevezett organikus találat. Ez azt jelenti, hogy a találati listában megjelenő weboldalak tulajdonosai nem fizettek az előkelő helyen történő megjelenésért, a keresőmotor számos (a Google mintegy 200 paramétert vizsgál a rangsoroláskor) paraméter figyelembe vételével döntött úgy, hogy az adott oldal releváns a keresőmezőbe beírt kulcsszavaknak megfelelően.

Google organikus találatok

A keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimalization) során a weboldal felépítését, technikai paramétereit a felhasználók és a keresőmotorok speciális igényeinek megfelelően alakítjuk ki, állítjuk be. A weboldalt ellátjuk a kereső robotok által feldolgozott információkkal (például meta tagek, cím tagek stb.), ami alapján a keresők hozzájutnak a weboldal rangsorolásához szükséges információhoz. Ennek eredményeképpen a keresők felől érkező látogatottság növelhető, a kulcsszavakra történő optimalizálás pedig biztosítja azt, hogy értékes látogatók érkeznek.

A weblap optimalizálásra már a fejlesztésekor kell gondolni, a nem keresőbarát kialakítású weboldalak teljes optimalizálása csak további fejlesztéssel oldható meg.

Mi várható a keresőoptimalizálástól?

A keresőoptimalizálás nem egyik napról a másikra hoz látványos eredményt, a pozitív hatás hetek, vagy akár hónapok után válik egyértelművé. A keresőoptimalizálás elengedhetetlen része a linképítés (link marketing), enélkül alig van esély jó helyezés elérésére.

A webanalitikában (például Google Analytics) folyamatosan nyomon követhető, honnan érkeznek a látogatók az Ön weboldalára. A keresőkből érkező forgalom tendencia szintű növekedése a keresőoptimalizálás hatását jelzi. A látogatottság növekedésének mértéke sok tényezőtől függ, többek közt a keresőoptimalizálás munkaráfordításától is.

A keresőoptimalizálás nem garantál örökké tartó eredményt! Változhat a weboldal tartalma, és változhatnak a keresési szokások (kulcsszavak) is, illetve vannak olyan termékek, szolgáltatások, amelyek kereslete jellemzően szezonális jellegű. A honlap optimalizálási tevékenység célja nem csak a jó helyezés elérése, hanem annak megtartására is.

Weboldal keresőoptimalizálásának menete

  • Elemezzük a weboldalát, megvizsgáljuk a keresőoptimalizálás technikai feltételeit, felderítjük azokat a technikai hibákat, amelyek az oldal működését nem befolyásolják, de káros hatással vannak a keresők rangsorolására.
  • Feltérképezzük a weboldalát a kulcsszavak alapján. Kulcsszó kutatást, konkurencia-elemzést és tartalom vizsgálatot végzünk.
  • Végrehajtjuk a keresőoptimalizálás több tucat lépésből álló munkafolyamatát, folyamatosam maximális eredményre törekedve. Munkánk során speciális SEO eszközöket, szoftvereket használunk.
  • Az eredményről részletesen jelentést készítünk, ami minden olyan változtatási javaslatot tartalmaz, amelyek hozzájárulhatnak a keresési listákban történő előkelő helyezések eléréséhez.

keresőoptimalizálás ár

A keresőoptimalizálási ára

Alap csomag: keresőoptimalizálás 5 aloldalig:
A szolgáltatás ára: 25.000 Ft + áfa

Ajánlatkérés