Hiába van egy szépen kivitelezett, igényes weboldalunk, keresőoptimalizálás nélkül nem fognak rátalálni a keresőket használó potenciális érdeklődők. A honlap optimalizálása értékes látogatókat jelent.
A tudatos vásárló egyre inkább az interneten keres információt termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban. Az egyik leggyakoribb információ szerzési mód a keresők, Magyarországon a Google kereső használata. A keresőkben kulcsszavak, kulcsszó kifejezések formájában keresnek a felhasználók, majd a keresők ezen kulcsszavak alapján állítanak össze egy találati listát: olyan weboladalak listáját, amelyekre a beírt kulcsszavak jellemzőek. Ez az úgynevezett organikus találat. Ez azt jelenti, hogy a találati listában megjelenő weboldalak tulajdonosai nem fizettek az előkelő helyen történő megjelenésért, a keresőmotor számos (a Google mintegy 200 paramétert vizsgál a rangsoroláskor) paraméter figyelembe vételével döntött úgy, hogy az adott oldal releváns a keresőmezőbe beírt kulcsszavaknak megfelelően.
A keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimalization) során a weboldal felépítését, technikai paramétereit a felhasználók és a keresőmotorok speciális igényeinek megfelelően alakítjuk ki, állítjuk be. A weboldalt ellátjuk a kereső robotok által feldolgozott információkkal (például meta tagek, cím tagek stb.), ami alapján a keresők hozzájutnak a weboldal rangsorolásához szükséges információhoz. Ennek eredményeképpen a keresők felől érkező látogatottság növelhető, a kulcsszavakra történő optimalizálás pedig biztosítja azt, hogy értékes látogatók érkeznek.
A weblap optimalizálásra már a fejlesztésekor kell gondolni, a nem keresőbarát kialakítású weboldalak teljes optimalizálása csak további fejlesztéssel oldható meg.
A keresőoptimalizálás nem egyik napról a másikra hoz látványos eredményt, a pozitív hatás hetek, vagy akár hónapok után válik egyértelművé. A keresőoptimalizálás elengedhetetlen része a linképítés (link marketing), enélkül alig van esély jó helyezés elérésére.
A webanalitikában (például Google Analytics) folyamatosan nyomon követhető, honnan érkeznek a látogatók az Ön weboldalára. A keresőkből érkező forgalom tendencia szintű növekedése a keresőoptimalizálás hatását jelzi. A látogatottság növekedésének mértéke sok tényezőtől függ, többek közt a keresőoptimalizálás munkaráfordításától is.
A keresőoptimalizálás nem garantál örökké tartó eredményt! Változhat a weboldal tartalma, és változhatnak a keresési szokások (kulcsszavak) is, illetve vannak olyan termékek, szolgáltatások, amelyek kereslete jellemzően szezonális jellegű. A honlap optimalizálási tevékenység célja nem csak a jó helyezés elérése, hanem annak megtartására is.
Alap csomag: keresőoptimalizálás 5 aloldalig:
A szolgáltatás ára: 25.000 Ft + áfa