Mitől lesz weblapunk hatékony és jövedelmező?

Ahhoz, hogy cége online jelenlétéből a maximumot tudja kihozni, hatékony weblappal kell rendelkeznie. De mitől lesz egy weblap hatékony?

  • A hatékony weblap látogatókat vonz, akiknek egy része vevővé/ügyféllé válik.
  • Minél nagyobb arányban válnak a látogatók vevővé/ügyféllé, annál hatékonyabban működik a weblap.

A vevővé/ügyféllé válást konverziónak nevezzük, és nem csak tényleges vásárlást jelenthet, hanem konverzió lehet bármilyen üzleti cél, például árajánlatkérés, kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése stb.

A külső megjelenés

Fontos szempont, hogy weblapunk pozitív hatást váltson ki a látogatókban. Ehhez nem szükséges a dizájn tekintetében túlzásokba esni, épp ellenkezőleg! Egy letisztult forma- és színvilágú weblap sokkal hatékonyabb, mint egy harsány, egymáshoz nem illő színekkel, rengeteg felesleges dizájn elemmel, flash animációkkal telezsúfolt oldal. Ne vonjuk el feleslegesen a látogató figyelmét attól, amit ténylegesen keres! Végső soron a tartalom a lényeg, a szegényes tartalmat nem pótolja a külső! A flash animációk indokolatlan használatát azért is érdemes kerülni, mert a keresőrobotok számára nem jelentenek információt.

A dizájn tervezésekor a használhatóságot is szem előtt kell tartani. Például ügyelni kell arra, hogy a szövegek jól olvashatóak legyenek. Ehhez megfelelő betűtípusokat és színeket kell választani.

Használhatóság

Kiemelt jelentőségű a könnyű és egyértelmű használhatóság, amit jól áttekinthető, logikus felépítéssel érhetünk el. Olyan módon építsük fel weblapunkat, hogy a látogató mindig tudja, hogy éppen hol van, és milyen módon juthat el weblapunk más oldalaira. Ehhez egyértelmű, könnyen használható navigációra (menüre és egyéb linkekre) van szükség.

Weblapunk rendelkezzen minden olyan modullal (pl.: üzenetküldés, ajánlatkérő űrlap, hírlevélre feliratkozás stb.), amelyek szükségesek ahhoz, hogy kapcsolatot építsünk és tartsunk fent a látogatókkal, de felesleges funkciókkal ne rontsuk a felhasználói élményt.

Ne felejtsük el, hogy a weblap a termékünk, szolgáltatásunk célcsoportjához szól, ezért a felépítést ennek megfelelően kell kialakítani. A mindössze egy terméket értékesítő oldalak például többnyire egyetlen oldalból állnak, nehogy bármi eltérítse a látogatót a vásárlástól.

A tartalom a lényeg

Egy jól használható, logikus felépítésű, letisztult formavilágú weblap önmagában félkarú óriás: szükség van tartalomra. Ha a látogatók nem azt találják, amit keresnek, akkor gyorsan elhagyják az oldalunkat. Bármi is a tartalom (termékleírás, bármilyen információ, vásárlói vélemények stb.), a látogatók számára értékesnek kell lennie. Emellett fontos, hogy a tartalom bizalomkeltő legyen. Ehhez szövegeinket jól tagoltan, érthetően kell megírni, és figyelni kell arra, hogy ne tartalmazzanak durva helyesírási hibákat.

További információ a webes szövegírásról