Mire jó a Google Adwords?

A Google hirdetési rendszere, a Google Adwords kiváló eszköz vállalkozása bevételeinek növelésére.

Ehhez nem szükséges, hogy kifejezetten online szolgáltatásokat nyújtson: bármilyen vállalkozás kihasználhatja az Adwords nyújtotta lehetőségeket. Az Adwords hirdetések pontosan tervezhetők, nyomon követhetők, és folyamatosan optimalizálhatók, hogy a hirdető számára a legjobb eredményt produkálják. Az Adwords esetében mindig tudni fogjuk, hogy mire mentek el és megtérültek-e a hirdetésre szánt forintjaink.

A Google Adwords működése

Az Adwords egy, a laikusok számára bonyolult rendszer, amelynek hatékony használata komoly hozzáértést igényel. Ezért csak röviden, nagy vonalakban tekintjük át, hogyan épül fel a Google hirdetési rendszere.

Az Adwords két részből áll, attól függően, hogy a hirdetések hol és milyen formában jelennek meg. Az úgynevezett keresési hálózat esetében (amikor a felhasználó a keresőbe beír egy keresési kifejezést, majd kap egy keresési listát) a fizetett szöveges hirdetések a keresési találatok felett, mellett, illetve alatt jelenhetnek meg, szöveges hirdetés formájában. A hirdetések akkor jelennek meg, ha a hozzájuk tartozó kulcsszavak (a hirdetési kampányban meghatározott módon) egyeznek a felhasználó által beírt keresési kifejezésekkel.

A display hálózat esetében a hirdetések szöveges és vizuális (akár videóhirdetésként is) formában is megjelenhetnek, de nem a keresési találatoknál, hanem a Google partnereinek weboldalain. A megjelenés nem csak kulcsszavak alapján történhet. Például egy szórakoztató-elektronikai termékeket forgalmazó cég hirdetése olyan weboldalakon jelenhet meg, amelyek ilyen termékekről írnak teszteket.

A keresési hálózat elsősorban akkor alkalmazható, amikor a hirdető közvetlen reakciót remél a hirdetésre kattintó felhasználótól, ami lehet például vásárlás, ajánlatkérés, regisztráció stb. A display hálózat használata ezzel szemben inkább a márkaépítő, imidzs jellegű kampányoknál javasolható.

Hogy lesz a hatékony hirdetési rendszerből pénztemető?

A Google Adwords kampányok futtatásához először is egy Adwords fiókot kell létrehozni. Egy kis tanulgatás után már egy hirdetést is útjára indíthat a bátor próbálkozó (miközben az alapvető Adwords fogalmakkal sincs teljesen tisztában). Ilyenkor a következő szokott történni: az első kampányra fordított összeg gyorsan elfogy, és a hirdetések nagy valószínűséggel nem hoznak hasznot. A második, harmadik kampánynál sem lesz sokkal jobb a helyzet, az elköltött pénzünk nem térül meg, gyakorlatilag az ablakon dobjuk ki.

Fontos tisztában lenni azzal a ténnyel, hogy a Google Adwords fiókkezelés szakértői tevékenység, speciális képesítést és gyakorlatot igényel.

Egy kampány létrehozása összetett, időigényes feladat, a futó kampányt pedig folyamatosan felügyelni, optimalizálni kell.

Csodákra az Adwords sem képes

A Google Adwords rendkívül hatékony eszköz lehet a vállalkozások kezében, azonban nem képes csodára. Ezért minden kampány előtt megtérülési számítást végzünk, ami megmutatja, hogy a hirdetési költségek várhatóan milyen mértékben térülnek meg. Ez természetesen csak egy előzetes becslés, de arra mindenképpen jó, hogy ne hajszoljuk a partnerünket egy veszteséges hirdetési kampányba. Jellemzően az alacsony értékű termékek esetében kell gondosan eljárni. A szolgáltatók könnyebb helyzetben vannak, mivel esetükben viszonylag alacsony az egy ügyfélre jutó költség, a hirdetési költséget már néhány új ügyfél fedezheti, a többi bevétel pedig már tiszta haszon.

Hogyan dolgozunk?

  • Az ügyféllel megbeszéljük a célokat, tájékozódunk a hirdetni kívánt termék/szolgáltatás piacáról, meghatározzuk azt a célcsoportot, amelyet a hirdetésekkel akarunk megcélozni.
  • Az előző pont alapján kidolgozzuk az AdWords kampány részleteit (kulcsszó kutatás, hirdetésvariációk létrehozása, célzás, céloldal optimalizálás stb.).
  • Elindítjuk a kampányt, majd folyamatosan, a kampány végéig figyelemmel kísérjük a hirdetések teljesítményét, és amennyiben szükséges módosítjuk a beállításokat.

Mennyibe kerül?

Az Adwords hirdetési kampányok költségeit az ügyfél fizeti. A kampány létrehozásáért és lebonyolításáért szolgáltatási díjat számítunk fel, ami kampánytól függően jellemzően 15000 és 25000 forint között mozog, és attól függően is változhat, hogy egyedi, vagy folyamatos megbízásról van-e szó.

Ajánlatkérés